the stars are brightly shining

DSC_0061

Kun mä kävelen yläkertaan, mua ympäröi kirkas punanen valo. Seinillä on tonttujen siluetteja, ja kuu loistaa pienestä ikkunasta portaiden yläpäässä. Satoja pikkusia tonttuja istuskelee lattialla rappusten päässä, seinien vierellä ja aulan lipaston päällä. Mikään muu valo ei valaise, kuin punaiset jouluvalot kietoutuneina kaiteeseen. Pöydällä on mun juuri paketoimia lahjoja perheelle. Alakerrasta kantautuu porkkanalaatikon tuoksu ja maailman parhaiden joululaulujen sävelet. Koko päivä ollaan häärätty siivousten parissa ja kaikkialla on ihan puhdasta. Pian iskä tuo joulukuusen, ja me koristellaan se. Voisin sammuttaa kaikki valot ja jättää vain kynttilät ja portaikon punaiset jouluvalot.

DSC_0086DSC_0072

rakas, tänä yönä loistaa 
yksi tähti kirkkaammin 
yllä talven ihmemaan 
sydämeeni kurkottaa

DSC_0054DSC_0083

 sieltä mua katselee 
oot hetken lähempänä 
ihoani kosketat 
joka joulu uudestaan

DSC_0074DSC_0078

teit sen lumienkelin
mä sulle linnan rakensin
mä kaipaan sua


DSC_0082

ja kuljen saman kirkkotien
sut sinne mukanani vien
mietin sua

DSC_0090

meidän hetket jää mun ihoon kii
mä kannan niitä vuosiin viimeisiin


DSC_0056
 

TANNIFLOATS | Copyright © 2012 | Powered by Blogger