treeniviikko 4 + vinkit pakkasella lenkkeilylle

2013-01-23-1908-tilea 2013-01-20-1870-tile2013-01-23-1892-tilea1 2013-01-23-1880-tilea2 2013-01-23-1913-tile2013-01-23-1917-tilea3 2013-01-27-1969-tilea4 2013-01-23-1887-tile 2013-01-23-1918-tilea5 2013-01-27-1965-tilea6

Tästä viikosta sen verran, että oon mm. tehnyt pohkeet ja reidet yhellä laitteella 120:lla kilolla, mikä on musta mieletöntä koska syksyllä joskus tein vielä 40:llä kilolla ! Torstaina olin lankussa uuden enntäysaikani, eli 3min !! Viimmeks ku otin aikaa niin olin tosiaan sen kaks ja puoli minuuttia, suunta on siis mahtavasti ylöspäin. Perjantaina tein ensimmäistä kertaa ikinä 30 miestenpunnerrusta putkeen, kun vielä joulukuun ensimmäisenä päivänä sain punnerruksia 3 !! Tänään teinkin jo kaks kolmenkympin sarjaa punnerruksia. Parasta oli kuitenkin se, että kun huomasin että pakkasta oli vaan muutama hassu aste, niin päätin lähteä pikaselle lenkille josta venykin sitten 11km lenkki. Aivan huikee olo ! Juoksin viimmeks kunnolla joskus syyslomalla kuntosalilla, joten olin tosi positiivisesti yllättyny että jaksoin tommosen matkan. Viime vuonna samaan aikaan kun kävin vuoden ekalla lenkillä, jaksoin juosta kilometrin, koska mun juoksukunto oli rapistunu syksyllä kokonaan ja muutenki siihen mennes mun pisin lenkki oli ollu 4km. Nyt jaksoin juosta siis ykstoista kilometriä, josta viimesen kilometrin vedin vielä loppukirinä ja viimeset parisataa metriä maksimisykkeellä !! Tällä oli kyllä hyvä alottaa lenkkeily kausi ku ainaki tietää et kunto ei oo ihan pohjalukemis :) Ja todistin muuten ittelleni että ilman musiikkiakin voi juosta. Loppu nimittäin mp3-soittimesta akku parin kilsan kohalla ja hyvin jakso loppuun asti ilman. En oo tähän mennessä juossu ku korkeintaan kilometrin varmaan ilman musiikkia, koska siitä saa niin paljo energiaa et oon kokenu mahottomuudeks selviytyä lenkistä sitä ilman. Mut eipä ollukkaa mahottomuus !

Talvella on hirvittävän vaikee käydä juoksulenkeillä, varsinki jos kurkku ei oo yhtään tottunu kylmään. Jos nyt aiotte lähteä juoksentelemaan pihalle, niin muistakaa pukea lämpimästi ja juosta kevyesti ettei kurkku palellu ! Kurkku kyllä tottuu kylmään kun vähän aikaa sitä harjottaa, mutta aluks kannattaa ottaa ihan rennosti. Millään paukkupakkasilla ei tosiaankaan kannata lähteä itteään rasittamaan, mut jos tulee vastaan sopivan tyyni ja leuto sää niin voi sitä aina talvellakin laittaa lenkkarit jalkaan ja lähteä juoksemaan ! Tässä teille muutama vinkki talvella juoksenteluun :-)

DSC_0104DSC_0105
Nastat ! Aivan mahtava keksintö ja en todellakaan vois lähteä juoksemaan ilman näitä tonne jäätikköön. Vaikka ois kuinka hiekotettu tai paikottain sulaa, niin mua vaan pelottais että liukastun. Mut näiden kans ei oo kyl minkäännäköstä vaaraa liukastumisesta. Jalassakin nää on täysin huomaamattomat. En oikeen tiiä mistä näitä saa, mut kannattaa käydä ihan peruskaupoista tai jostain isommista urheiluliikkeistä kyselemäs.

DSC_0091
Pipo tai joku panta on kans aika ehoton juttu. Korvia ei saa missää nimes päästää jäätymään. Pieniki viima ottaa mulla ainaki ihan kauheesti korviin ja mulla tulee ihan pää kipeeks jos mulla ei oo jompaa kumpaa näistä päässä hiihtäes tai juostes.

DSC_0092DSC_0100
Mä en tiiä mikä tän nimi on mut joku monitoimihuivi :-D ? Näitä saa vähän joka paikasta, niinku kuvastaki näkyy niin näitä on osan saanu joidenki firmojen mainoksinaki. Kaupastakin saa urheiluosastolta ja varmaan jokasesta kodista näitä löytyy. Tätä voi käyttää siis myös korvien suojana (ja tietysti monena muunakin), mutta ittellä tää on ihan ehoton juttu kaulaan. Käytän näitä aina syksyn viilenevistä illoista kevään lämpeneviin keleihin asti. Joko pelkästään kaulaa suojaamassa tai sitten suun ja lasketellessa nenänkin päällä. Suojaa kivasti viimalta ja tän läpi on lämpösempi hengittää, ja tosiaan hengittäminen tän läpi on ihan helppoa että ei tuohon tukehdu ku sen nenälleen lykkää. Kurkku ei tuu ollenkaan kipeeks tän kans juostessa, että suosittelen ! :-)

Semmosta tällä kertaa, huomenna taas salille starttaamaan uutta treeniviikkoa :-) ! Ja hei mulle voi ehdotella jotakin ideoita tämmösistä urheilupostauksista mikäli on jotain mistä haluisitte mun kirjottelevan ! Ja tietty muitakin postausehdotuksia otetaan aina vastaan, tiedän että kaikkia teitä ei kiinnosta nää urheilulöpinät :-) Tsemppiä ja poweria kaikille ens viikkoon !
 

TANNIFLOATS | Copyright © 2012 | Powered by Blogger