change your life

Tammikuun alussa mä kirjoitin teille postauksen, jossa kerroin siitä miten mun oma peilikuva sai mun mielen muuttumaan sisäiseksi vankilakseni. Siitä kuinka lähes lukion alusta asti mun terveellinen syöminen alkoi lipsua monien päivien lähes syömättömyydeksi, ja kuinka kuukausien tauko salilta sai mut tuntemaan itseni lähinnä norsunveroiseksi. Silloin mä kirjoitin, että lupaan yrittää muuttua. Ja sillon, alle kolme kuukautta sitten, en kuitenkaan uskonu että mä oikeesti voisin. Mutta mä oon.

Tänään kun kävin bodystepissä, venyttelyn aikana soitettiin Little Mix:n Change Your Life. (Tähän väliin voisin ylistää Little Mixiä ja etenkin Perrietä maailman ääriin, mut jätän sen johonki toiseen kertaan.) Kyseinen biisi on ollut mulle viimeaikoina semmonen voimabiisi, jonkan kestän kuunnella päivästä toiseen uudelleen ja uudelleen, ja aina se koskettaa mua aivan helvetin syvältä. Aiemmin se oli biisi muiden joukossa, mutta nykyään se on mulle jotain mitä ilman en varmaan ois samanlainen kun nyt. Niinpä tänään siinä venytellessä kun kuulin ton kappaleen purskahdin kirjaimellisesti itkuun. Hiki virtas aivan joka puolella mun kroppaa salitreenin ja jumpan jäljiltä, ja mulla oli tajuttoman uupunut ja hyvä olo. Sillä hetkellä tajusin, että mä oon oikeesti muuttunut.

a

Tiedän tasantarkkaan mitä mun päässä liikku kun vähän alle puolen vuoden ajan join joka aamu kahvia kuus kupillista, ihan vaan koska sitten ei tehnyt koko päivänä mieli ruokaa. En vain ymmärrä miksi tein sen, koska mulla oli helvetin paha olla silloin. Aamu vaikuttaa kaikkeen. Ja tuollon kusin kaiken aamusta lähtien. Vapisin koko päivän ja kädet hikoili, maha oli sekaisin ja keskittyminen suoraansanottuna paskaa.

Nykyään syön joka ikinen aamu puuroa erilaisilla lisukkeilla, ja se on oikeastaan päivän lempiateriani. Vähän aikaa sitten saatoin ottaa puuroa lautaselle ja heittää sen samantien roskiin, koska ei ollut nälkä. Aamupuuron lisäksi syön joka aamu vitamiineja ja muita lisäravinteita, ja oon varma että niilläkin on pitkän päälle paljon vaikutusta vireystilaan ja jaksamiseen. Joka aamu kuuntelen myös One Directionia, muuten kestä. Kahvia juon enää kaksi kuppia, jos sitäkään.

a1

Ja vaikka en oo kiloissa mitattuna muuttunut nimeksikään, niin joka päivä pukeutuminen on entistä mieluisampaa. Vaatteet istuu niin paljon paremmin ja niissä on hyvä olla, ei ainoastaan siks että kroppa ois muuttunut, vaan koska hyvän ruokavalion ja runsaan liikunnan ansiosta mulla on niin hyvä olla, että se heijastuu ulospäin.

Yks iso muutos on myös nukkuminen; yläasteella mulla lähti semmonen tapa ja elämäntyyli, että joka ilta piti jaksaa valvoa mahollisimman myöhään. Mulla se onnistukin silleen hyvin, ettei se koskaan vaikuttanu mun koulumenestykseen. Mutta jos oisin tienny kuinka paljon nukkuminen vaikuttaa oloon, niin oisin nukkunu aina sen vähintään 8h per yö. Aluks mun oli tosi vaikeeta saada nukuttua illalla, varsinki kun kaikki kaverit tuntuu roikkuvan onlinessä aamun pikkutunnelle. Sikspä herätänkin nykyään pientä ihmetystä kun karkaan nukkumaan kymmeneltä. Nyt kun oon saanut uudesta unirytmistä kiinni, en varmaan osaa koskaan enää luopua siitä. Hyvät yöunet saa mut pirteeksi aamusta alkaen, ja aamuhan on se tärkein.

q2

... Tällä hetkellä mulla on suunniteltu ruokavalio, joka on helpottanu mun elämää ihan törkeesti. Salilla ravaan päivästä toiseen niin paljon kun kerkeen. Keskityn koulussa huomattavasti paremmin; tässä jaksossa oon esimerkiks kirjottanu kaikki muistiinpanot kun edellisessä jaksossa en kirjottanut ensimmäisiäkään. Tunnen nykyään ihan kunnolla nälkää, vaikka välillä oonkin unohduksissa liian useita tunteja syömättä. Kävelen selkä suorana, enkä pelkää katsoa peiliin. En suoraansanottuna pidä peilikuvastani, mutta siedän sitä, ja enpä ainakaan oo vihannut sitä pitkään aikaan. Jos jostain tykkään, niin ennätyksistä ja tuloksista salilla! Toivon, että mun ei koskaan tarvii enää sanoa kuinka paha olo mulla on tässä kropassa ja mielessä, vaan jatkan tällä samalla hyvällä mielellä ja motivaatiolla koko lopun ikäni. Ja toivon, että tää herätti jotain ajatuksia myös teissä, ja haluun myös kiittää teitä kaikkia jotka ootte tukenu mua tavalla ja toisella <3
 

TANNIFLOATS | Copyright © 2012 | Powered by Blogger